Na začátku je zaměstnanců či spolupracovníků vždy jen pár. Jedna parta, jeden produkt, společný cíl. Velmi pravděpodobně i podobné vidění světa. Neřeší se procesy, odpovědnosti, vztahy nadřízenosti či podřízenosti.
S růstem však začíná přibývat jednotlivých rolí. Najednou i ve start-upu je potřeba nastavit organizační strukturu, určit jednotlivé leadry zodpovědné za dané oblasti. Na tyto osoby převést společně a nerozdílně zodpovědnost a pravomoci. V této fázi je důležité věnovat se udržení firemní kultury, motivovanosti jednotlivých zaměstnanců.
Nezůstat stát na jednom místě znamená zaměstnance rozvíjet, mentorovat. Pro klienty děláme personální audit za účelem identifikace efektivní organizační struktury, rozpoznání klíčových zaměstnanců. Pro tyto klíčové zaměstnance připravujeme jejich rozvojový plán, motivační schéma. Velký důraz klademe na konzistentnost mezi byznys modelem a customer journey na jedné straně a organizační strukturou na straně druhé. Každý proces (a procesy ovlivňující zákazníka zejména) musí mít svého vlastníka.
Výsledkem spolupráce je nastavená funkční organizační struktura reflektující aktuální vývojovou fázi start-upu, jasně a zřetelně popsané zodpovědnosti ve vztahu k procesní mapě a customer journey, identifikace klíčových členů týmu i pro budoucí rozvoj, nastavení jejich development plánu. Součástí spolupráce s klientem je i mentoring vybraných zaměstnanců.